Thursday, August 8, 2013

Lebaran olok-olok

Assalamualaikum. salam sejahtera dan selamat hari raya bagi yang menyambutnya.Hari ni jatuh hari kedua aidilfitri. Namun , perasaan ku sedikit hambar. Terasa bosan dan tiada apa yang menyeronokkan. Alangkah bagusnya jika aku bisa pergi jauh, mencari kelainan dunia? Mungkin kerana ikatan kekeluargaan yang rapuh mendorong aku hilang semangat untuk menyambut perayaan ini. Apatah lagi, tiada yang ingin memahami diri ini dan mendengar luahan hati. Acap kali hanya hinaan dan amarah dilemparkan pada ku. Terasa asing dibumi sendiri. Tempatku bukan disini. Apalah gunanya jika darah daging sendiri melayan aku sama seperti manusia diluar sana yang merauh perasaan hasad dengki dan ingin memusnahkan aku? Sedari dulu aku sedar kedudukan aku di mata mereka. Hanya dikutip bila diperlukan kemudian dicampak, dihina bila madu habis dihisap. Ya Allah, kuatkan imanku. tabahkanlah diriku dalam menempuhi hidup penuh ranjau ini Ya Allah. Semoga pemikiran positif terus kekal dalam minda ini. Amin

Semoga bertemu lagi,

Salam syg,
Hannah.

Assalamualaikum

No comments: