Wednesday, August 7, 2013

Sungguh tak ku menduga

Hmmm cabaran demi cabaran singgah dalam hidup aku.Macam biasa, aku amalkan pemikiran positif bagi menempuh hari2 mendatang. Namun, apakan daya, rambut sama hitam tapi hati lain2. Suatu kejutan yang sememangnya tidak ku jangka telah berlaku . Sekarang aku sangat2 mengerti dan faham kenapa orang disekeliling memandang dan melayan aku begitu. Tercalar maruah, bila diri diperkotak katik dan dilayan umpama tiada maruah dan  hak untuk hidup dgn aman di muka bumi ini di pertikaikan. Apakah salah bila aku memberi sehabis baik dalam semua yang aku kerjakan? Mengapa perlu menyulam hasutan demi kepentingan diri. Aku tak mungkin terkilan dan kecewa jika hal itu semua benar belaka.Namun, aku lebih kecewa bila kenalan yang sebelum ini lebih mengenali aku sangat mudah mempercayai sebelum menilik. Terima kasih! Terima kasih aku ucapkan. Aku beralah. Aku tutup mulut. Allah itu sentiasa ada untuk aku. Mereka juga hamba sebagaimana aku. Aku berserah pada Allah untuk membuat perhitungan. Biar pun hati ini menangis, aku perlu terus tabah. Walau tiada siapa yang memahami malah lebih terdorong untuk mengkhianati. Aku redha. Aku pujuk hati untuk terus bersabar. Tiada apa yang mampu aku lakukan jika senyuman dalam tangis ku ini ditafsir sebagai tak berharga. Dalam soal cinta, aku sudah lepaskan semua harapan. Tumpuan hanya berpaksi pada kerjaya dan diri sendiri. Aku akur jika begini laluan dan liku hidup aku. Tetapi, aku tidak akan mengaku kalah.Aku berjuang dengan cara ku sendiri. Diam tidak bermakna lemah. Semoga Allah permudahkan segalanya. Semoga Allah hadirkan insan lain buat penghibur diri. Walaupun diri ini banyak kekurangan, aku tetap yakin bahawa aku juga berhak untuk bahagia. Perit jerih kehidupan, dugaan sama ada datang dari darah daging sendiri atau dari luar, perlu aku lalui. Mesti! Semoga imanku terus kekal dan lebih kuat. Hidup ini suatu pengajaran. Allahuakhbar!!!

Sampai di sini sahaja coretan untuk hari ni. Sekadar penyedap hati yang lara.Semoga kita semua dilindungi olehNya.

Assalamualaikum. ♥

No comments: